Statistical methods for quality control in Spanish firms.

Daniel Peña; Arturo Ruiz Falcó; Damián Díez

Trabajos de Estadística (1990)

  • Volume: 5, Issue: 2, page 53-71
  • ISSN: 0213-8190

Abstract

top
This work presents the results of a survey on the use of statistical methods by firms members of the Spanish Association for Quality. The methods most widely used are acceptance sampling and statistical process control. Comparing these results with those obtained in other countries, there seems to exist a 5-year lag with respect to Great Britain, and more than 15 years with respect to the United States.

How to cite

top

Peña, Daniel, Ruiz Falcó, Arturo, and Díez, Damián. "Los métodos estadísticos en la gestión de calidad de las empresas españolas.." Trabajos de Estadística 5.2 (1990): 53-71. <http://eudml.org/doc/40565>.

@article{Peña1990,
abstract = {Este trabajo presenta los resultados de una encuesta sobre la utilización de los métodos estadísticos por las empresas que pertenecen a la Asociación Española para la Calidad. Se concluye que las técnicas más utilizadas son la aceptación por muestreo y el control de procesos. Comparando los resultados de esta encuesta con los obtenidos por otros países, se detecta un retraso en la utilización de los métodos estadísticos por las empresas en España del orden de 5 años respecto a Gran Bretaña, y de más de 15 años respecto a Estados Unidos.},
author = {Peña, Daniel, Ruiz Falcó, Arturo, Díez, Damián},
journal = {Trabajos de Estadística},
keywords = {Control de calidad; Diseño de experimentos; Empresas; Gestión},
language = {spa},
number = {2},
pages = {53-71},
title = {Los métodos estadísticos en la gestión de calidad de las empresas españolas.},
url = {http://eudml.org/doc/40565},
volume = {5},
year = {1990},
}

TY - JOUR
AU - Peña, Daniel
AU - Ruiz Falcó, Arturo
AU - Díez, Damián
TI - Los métodos estadísticos en la gestión de calidad de las empresas españolas.
JO - Trabajos de Estadística
PY - 1990
VL - 5
IS - 2
SP - 53
EP - 71
AB - Este trabajo presenta los resultados de una encuesta sobre la utilización de los métodos estadísticos por las empresas que pertenecen a la Asociación Española para la Calidad. Se concluye que las técnicas más utilizadas son la aceptación por muestreo y el control de procesos. Comparando los resultados de esta encuesta con los obtenidos por otros países, se detecta un retraso en la utilización de los métodos estadísticos por las empresas en España del orden de 5 años respecto a Gran Bretaña, y de más de 15 años respecto a Estados Unidos.
LA - spa
KW - Control de calidad; Diseño de experimentos; Empresas; Gestión
UR - http://eudml.org/doc/40565
ER -

NotesEmbed ?

top

You must be logged in to post comments.

To embed these notes on your page include the following JavaScript code on your page where you want the notes to appear.

Only the controls for the widget will be shown in your chosen language. Notes will be shown in their authored language.

Tells the widget how many notes to show per page. You can cycle through additional notes using the next and previous controls.

    
                

Note: Best practice suggests putting the JavaScript code just before the closing </body> tag.